Full fart i Berlin

Nu är jag äntligen hemma hos Jenny, idag har det varit fullrulle hela dagen! 
Kl 04:30 gick jag upp, 05:15 kom taxin och så checkade vi in, gick till taxfree och köpte godis till Jenny👍😂 Flygresa  gick bra, Jenny satt fast i bilkö så vi åt frukost på flygplatsen och sen kom Jenny och hämtade oss och trafiken här är helt sinnessjuk😂 Hon släppte av oss på hotellet och då lämnade vi väskorna sen gick vi ut för att kolla stan 😄 vi gick först bara runt och såg bland annat det här: 




Sen så gick vi mer innåt stan och där åt vi brunch utanför tv tornet. 
Tv tornet.
Och sen gick vi i lite butiker och jag hittade Newyorker och handla en sjal och ett linne där, men sen hitta jag även min älskade affär primemark, va väl därinne i typ 2-3 h.. Aldrig svettats så mycket förut.. Men tänker inte rabbla upp allt jag köpte där för är alldeles förmycket.. Spendera typ halva resekassan bara där.. 😂 

Sen efter det så tog vi tunnelbanan tillbaka till hotellet och där powernapa vi lite och sen gick vi ut på stan igen och gick i olika butiker. Kollade bland annat checkpoint charlie, och även "ballongerna" som står uppställda genom hela berlin. Är 25 år sen muren föll så dom har satt upp "ballonger" genom hela berlin för att visa vart muren gick. 


"Ballongerna" 
Efter det så gick vi för att möta upp Jenny, sen gick vi och åt. 
Tog biff med stekt potatis&lök.
 
Sen åkte jag och Jenny hem, vi hämta Thomas påvägen och nu har jag varit här i 1h och ska strax duscha. 
Imorgon så ska vi till nån grej men bloggar mer om det imorgon. Godnatt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0