Peloponnesos

Nu har jag för elfte året irad kommit till mitt älskade Peloponnesos igen. Denna semester som det tillslut blev, har jag varit på andra delen av Peloponnesos.
Jag åkte hit för att igentligen jobba, men det slutade med att någon som behöver jobbet mer fick det och jag får en välbehövlig semester! En semester i 7 hela veckor.

Jag har nu vart här i snart 2 veckor, men har endå hunnit se så mycket!

Första utflykten gick till Kardamili där vi stannade till under siestan och det visade sig då vara stängt i princip överallt så vi åkte vidare till Stoupa. Vi har varit i Stoupa tidigare för många år sen och det var de minnet vi hade utav byn som idag är långt ifrån vad det var då. Byn har blivit en riktig turist by med turister överallt! Så vi vände lika fort, inte för att det är fel med turistparadis men för att vi vill se det riktiga Grekland. Dem små guldkornen som turister oftast inte hittat till.
Kardamili var en väldigt fin liten by, vi hann tyvärr inte se hela byn men det lär bli fler resor dit.

-Efter floppen i Stoupa så åkte vi vidare upp i bergen mot Areopoli där vi parkerade och gick runt. En mysig liten by, men som dess värre var väldigt jobbig att gå i,mitt i denna hetta. Även där var mycket stängt pågrund av siestan så det slutade med att vi alla hamnade på byns busstation svettiga och törstiga i värmen.
Areopoli var oxå en väldigt fin liten by, men jag själv föredrar byarna nära havet med fina stränder.

Eftersom det då var min födelsedag så skulle vi självklart äta födelsedags middagen ute på restaurang, men vi fann inget i Areopoli som vi tyckte var passande. Därför beslutade vi oss för att åka tillbaka till Kardamili där vi såg en riktigt mysig restaurang.
Väl framme i Kardamili så var vi alla jättehunriga så vi gick direkt till restaurangen som hette Lelas, som hade otroligt god mat! Utsikten var otroligt fin och maten var riktigt god, en restaurang värd att besöka igen.

hemvägen var solen påväg ner i bergen och vyn var fantastisk. Fick dock inga bra bilder på detta men det var en upplevelse i sig att se denna solnedgång uppe i bergen.

Skriver om de andra utflykter jag gjort någon annan dag, detta inlägg blev tillräckligt endå :)