Jul&shopping

Har inte haft ork att blogga, i onsdags va det julafton, och de va den bästa julen någonsin! Alla bitar har fallit på plats nu, och man inser då att vissa människor ställer bara till med problem istället för att göra nytta.
 
På juldagen så va vi hemma hos Anettes syster och hennes familj, det va mysigt 😄 
Efter vi varit där så åkte jag hem till Moa och sedan åkte vi ner på stan och då gick vi på bio och såg Micke&Veronica. Filmen var inte jätte bra. Va så trött så när vi kom ut från bion strax innan 23 så va mina ögon HELT knallröda.. Haha, så blev bara att typ åka till Moa och sova. 
 
Annandagen så blev det en stockholmsresa! Vi tog 10 tåget till Stockholm, som va smockat! Men vi fick bra platser. 

Vi va framme ca 11&då SPRANG vi till Gina Tricot och shoppade loss 😄 Sen tog vi alla andra affärer och så gick vi och åt på nån kina restaurang som inte va bra alls! Maten smakade konstigt, det va inte speciellt städat och personalen gav inte direkt service.

Blev lite mer shopping efter maten, men sen va vi båda i princip klara så vi gick och fikade på Waynes&det va bra! Mysig lokal och bra personal! 

Vi satt och fikade till ca 16-17, och så tänkte vi att vi kan ju gå till centralen för de finns affärer där med.. Och när vi kom dit va allt stängt och vårt tåg skulle inte gå fören 18:55... Men vi hittade ett café på centralen så blev en liten fika därmed.
Och de fiket va inte heller nåt bra, personalen va ganska så otrevlig och vi blev i princip utkastade 15 min innan stängningstid för att personalen ville börja ställa upp stolarna då. 
Eftersom vi inte fick sitta kvar så gick vi o satte oss i den stora vänthallen och där va det smockat.. Så vi fick sitta på en trappa... Och man hörde inte vad dom sa i högtalarna heller så vi satt där tills 18:30 ungefär innan vi började gå mot tåget&då hade tåget tydligen stått inne sen 18:10.. O då har vi suttit på en oskön trappa..
Vi va hemma strax efter 20 eftersom tåget va försenat&då hämtade pappa mig och skjutsade mig till Rasmus. Somnade i princip på engång. 
 
Och helgen som varit så har jag och Rasmus haft hemmabio/lan kväll och ätit spicyhot o mängder av godis, och bara slöat. Har dock städat min garderob och ska möblera om totalt i mitt rum. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0