För ett år sen

För ett år sen, så trodde jag aldrig att jag skulle va här jag är idag.
Det har vart tufft&jag har fallit många gånger, men är så sjukt glad över att jag inte gav upp, för idag, så är mitt leende äkta&jag är lycklig, På riktigt.

Jag har förändras så otroligt mycket! Från en bråkig liten snorunge, till den jag är idag, och för första gången kan jag säga att jag är stolt över mig själv!

Jag har tagit mig från botten, till nästan toppen.

Kommer säkert falla flera gånger, men nu är jag inte rädd för att inte orka, för har jag tagit mig såhär långt, så kommer jag klara det. Jag har en framtid, drömmar&mål&jag ska klara det, oavsett vad!
Har världens bästa familj&världens underbaraste pojkvän, vad mer kan jag begära liksom?

Jag är stolt över mig själv, jag har kunnat klarat mig igenom mitt förflutna&jag har även lärt mig att leva med det.

Att förlåta de som orsakat all smärta det finns inte, man måste bara sluta hata&se allt från ett helt annat håll.

Jag hatar inte nån av dom som skapade helvetet, jag tycker synd om dom. Dom har missuppfattat livet totalt, dom valde helvetet istället för livet. Man gör sina egna val, gör man ett misstag, rättar man till det, eller så är man svag&lever med det, deras val.

Den ända från mitt förflutna jag kan va lite stolt över nu, är min mamma. Som klarat sig i ett halv år utan skiten nu, och jag tror på det här faktiskt, för första gången.
Förlåtelse finns inte&ingen ursäkt i världen räcker till, men rättar man till sitt misstag&visar att man kan, så har man rätt till en chans.

Förlåtelse finns inte, allt finns kvar, man lär sig bara att leva med det.

Tillit får man inte, det förtjänar man&har den engång försvunnit, kommer den inte tillbaka.

Känslor försvinner aldrig, det förflutna försvinner aldrig, människor man en gång älskat glömmer man aldrig&hat existerar bara sålänge man fortfarande bryr sig.

Livet lever man, inte slösar bort.






Kommentarer
Postat av: Anette

Lika bra skrivet som alltid! <3 Du har ALL anledning att vara stolt över dig själv Elin lilla, din resa har inte varit lätt!Du har kämpat hårt med smärtan du fått utstå samt andra vanliga vardagsproblem, som kanske blev större pga smärtan som redan fanns där, men du/vi klarade det och det syns och känns att ditt leende är äkta igen! <3
Vi är också och har ALLTID varit stolta över dig!Keep up the good work! <3

Kram

2013-03-24 @ 13:35:35
Postat av: Rasmus

Älskar dej älskling och du är så otroligt stark alla vi är stolta över dej allt du gott igenom är ingen annan 13 åring gjort du är mitt allt och jag finns alltid för dej älskar dej min underbara elin sofia pantzare <3

2013-03-24 @ 22:07:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0