Bittra pensionärer?

Idag/nyss när jag var ute med min låtsas mammas föräldrars hund så springer hunden upp i skogen (han hade koppel på) och sen fastnar han runt ett träd med kopplet så jag går upp i skogen och ska försöka få bort kopplet&trasla lös honom, då kommer det en tant med en liten hund och såklart så börjar hennes råtta skälla åt crixus ("min" hund) och såklart blir ju crixus nyfiken och försöker springa fram&när han inte kom fram så började han oxå skälla&tanten skäller ut mig för att HENNES hund hade triggat Crixus?
Jag gör allt för att få bort crixus så hon kan gå förbi med sin hund, men det ända man får är otrevliga svar, när man själv bad om ursäkt och försökte vara trevlig? Dessutom är det lite svårt att samtidigt få kontroll på en hund medans både hon&hennes råtta står och skriker&skäller, klart som f*n att det blir kaos&man inte får ordning på hunden?

Sjukt arg efter jag vart ute med Crixus efter det som hände, vuxna människor är väl dom som ska ha förstånd&vett? Men nej..pensionärer hädan efter tycker inte jag ska gnälla på ungdomars beteende när dom själva är precis lika otrevliga, om inte mer, tillbaka!
Och ja, då säger jag alla pensionärer, precis som dom dömmer ut oss "alla" ungdomar.

Åh, så sjukt arg. Nån dom delar min åsikt?


Kommentarer
Postat av: Nora-Hästgalen tjej

Jag håller helt o fullt med dej!
Är inte rätt alls att hon får bete sig på det settet! Du gjorde det bästa utav situationen och sen att hennes hund irriterar din hund, är ju igentligen ingen annans fel än hennes hunds fel och delvis hennes fel som uppfostrat hunden så.
Hon kunde visat lite mer respekt och hanterat situationen bättre!
Det som var bra va att du höll dig lugn och inte var otrevlig tillbaka! :)

2012-11-05 @ 13:09:00
Postat av: Vera

Hände mig för nån vecka sen, aldrig kul när det händer och man blir alltid lika arg..hoppas det gick bra iallafall!

2012-11-05 @ 13:31:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0