-Verkligheten blir till en madröm

Allt börjar ordna sig, men du försvinner bara längre och längre bort. Känns som att jag kommer ha glömt dig inom ett par år.. Jag vill bara stänga av när jag hör nåt nytt, jag vill ha det som det va förut när man va liten och inte fattade ett piss, för nu vill man veta även fast man vet att man inte mår bättre av det, man får veta mer än vad man fick när man va liten och kunde glömma allt snabbt.. Nu sitter allting kvar även fast man försöker få bort det.
Jag vet inte riktigt vad som är verklighet och vad som är madrömmar längre, det finns många bra saker i mitt liv men även mycket som sätter stopp för dom bra sakerna.
Jag vill lyckas och bevisa att jag faktiskt kan, jag vill kunna göra nånting av mitt liv, vill inte slösa bort det som vissa gör.. Samtidigt så tappar jag hoppet på att ens försöka göra nånting, tappar hoppet på om jag verkligen kan bli nånting, fast jag vet att jag kan bli nånting.
När man va liten ville man bli stor, man ville börja högstadiet och allt det där och man tyckte dom äldre va as tuffa, nu när man är där inser man att det inte är lika tufft, är inte så enkelt som man trodde det skulle vara när man va liten. Nu längtar man tillbaka till när man var liten istället, då man slapp allt.. Skitsnacket,lögnerna,falska människor, man fattade ingenting igentligen.. Jag vill vara liten igen, vill inte växa upp..

Kommentarer
Postat av: Moosiiis❤

Sjuk bra skrivit gumman❤ Stämmer exakt! Det är fan inte så enkelt som man trodde att det var när man var liten, SJUKT mycket svårare! Och allt det som inte fanns när man var liten finns det så det räcker och blir över av nu!❤ Puss❤

2012-03-13 @ 20:13:15 - http://moosiiis.webblogg.se/
Postat av: Anette

Du är en klok tjej Elin!Du kommer att komma långt i livet!Det är inte alltid lätt, men fortsätt och kämpa och håll fast vid dina drömmar!Vad andra människor väljer att göra med sina liv kan vi tyvärr inte påverka, hur mycket vi än önskar att vi kunde, och det gör ont,jag vet.Men hur ont det än gör så låt aldrig någon annans val sätta stopp för ditt liv!

Högstadietiden är tuff men många gånger också väldigt rolig, så njut för den dagen kommer också när du sitter och säger att "tänk om man fick gå i högstadiet igen" ;)



Så jag håller fullständigt med Moa, riktigt bra skrivet!! <3



2012-03-13 @ 21:19:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0