Jag är jag

Jag är ung, men känner mig så gammal på nåt sätt.
 
Allt alla andra i min ålder gör nu, har jag redan gjort. Jag vet mer, är mer målmedveten, skiter för det mesta i utseende och killar, tänker på konsekvenser och bryr mig om skolan.
 
Medans alla andra röker och super så är jag med vänner eller hemma, medans dom andra skolkar, bråkar med lärare, sitter och gnäller på skolan så älskar jag skolan, jag älskar att lära mig saker. Såklart så kanske jag inte älskar allt med skolan men för det mesta så älskar jag skolan, även fast jag är den där tjejen med attityd som är rätt emot många lärare, och den som man inte kan tro är nån speciellt ansvarsfull tjej.
 
Jag vet vad jag vill bli, vet att jag måste kämpa för det och är berädd att göra allt för att lyckas.
Jag vet att en dag så tjänar jag på att bry mig om framtiden.
 
Jag är mig själv, jag är annorlunda, men jag gillar det. 
 

Kommentarer
Postat av: Lavin

Det är bra ju! Känner exakt likadant :D

lust att rösta på vilken färg jag ska färga till?

2012-07-11 @ 01:06:55 - http://lalulas.blogg.se/
Postat av: Fritzl

Glöm inte bort att vara ung bara. Allt sånt där hör till att växa upp och att leva livet som ung.

Risken finns att du kommer bränna ut dig. Att vilja ta igen allt sånt där när du blivit äldre.

2012-08-12 @ 00:28:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0