-Kämpar hälldre från bra till ännu bättre, än att kämpa från dåligt till bra.

Framtiden är nånting som skrämmer mig, det är nånting jag inte har kontroll över. Jag kan inte veta, jag måste bara leva och se vad som händer då.
Kommer jag ha klarat allt då? Kommer jag lyckas leva med en saknad och endå orka med resten av livet? Kommer jag kunna accepterat allt som hänt under alla år då? Eller kommer jag tappa hoppet helt och bli som Hon?
Det skrämmer mig att inte veta.
Jag kan inte göra annat än att vara glad över det lilla bra som allt det här har gett mig. Jag har en plan för mitt liv, ett mål. Jag ska inte förstöra mitt liv. Jag ska bli det jag vill bli, göra det jag vill göra. Jag kommer få kämpa som tusan för att få det så som jag vill ha det, men jag kämpar hälldre från nåt bra till nånting ännu bättre än från nåt dåligt till bra.
Det är som ett djupt sår. Det forsar blod till en början men efter ett bra tag blir det ett ärr. Det gör ont nu men sen kommer jag lära mig att leva med det och vara tacksam över allt det lärt mig.
Det är en lång väg tills jag kommer dit jag ska, men jag är redan en liten bit och med mina vänner och min familj så blir det enkelt.
Tack vare min låtsas mamma så har jag lärt mig att man kan bli vad man vill bara man kämpar.
-Some say that karma is bullshit, I say that karma is real. I looked at you and it became obvious.


Kommentarer
Postat av: Ebba

Oj, jag är imponerad.. Du är så stark! Jag imponeras av hur du klarar det här och hur du endå kan klara av allting och vara så ung och redan ha en framtidsplan!

Du är väldigt duktig på att skriva måste jag bara säga också! Du är stark tjejen!

2012-04-06 @ 00:58:51
Postat av: Emma

Duktig du är på att skriva, "starkt" skrivit liksom.. Förresten, fin blogg!

2012-04-06 @ 01:39:52 - http://emmaskvallsbok.blogspot.com/
Postat av: Anette

Elin du gör nånting bra av det här hela tiden ,se bara hur du berör med dina texter!Du är duktig på att skriva och de mörka texterna kommer att bli ljusare så småningom.Så fortsätt och skriv, skrivandet har en magiskt helande kraft!

Ingen vet vad som kommer att hända i framtiden, det enda vi kan göra är att leva här och nu och försöka komma ihåg att våra val idag påverkar vår framtid.



Och som jag sa,det som är bra med det dåliga är att man lär sig hur man INTE vill ha det!Så oroa dig inte för framtiden, du kommer att klara dig mycket bättre än du tror!Och jag finns här,alltid! <3

2012-04-06 @ 13:45:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0