Till Dig

Att säga att jag hatar dig vore inte ren sanning, för jag hatar inte dig. Jag hatar den du blivit, drogerna förstörde den person jag igentligen behöver mest. Jag hatar allt du gjort, jag hatar att veta att du har tid att skaffa kille men inte ha kontakt med dina barn. Hatar dig för att du inte ser, du ser inte hur många du skadat.

Jag hatar att jag en gång skyddat dig genom att ljuga o hålla undan saker, för hade jag berättat allt, hade det aldrig blivit lika illa som det här.
Jag saknar dig,hatar dig, älskar dig, avskyr dig, men samtidigt är jag tacksam. Om du ens lärt mig nånting så är det att jag inte vill sluta som dig.
Samtidigt som jag avskyr din svaghet så är jag imponerad, jag skulle aldrig klarat av mig själv om jag gjort nånting sånt här.
Man gör sina val i livet, ibland blir vissa saker ett misstag. Men det här är inte ett misstag, du VALDE ditt liv.
Vill man nånting så kämpar man för det, det räcker inte med att nöja sig, för i längden så tjänar du inget på det, bara att kolla på ditt liv just nu.
Du levde ditt liv förut, va inte tacksam för det o nu får du sota för det, kallas karma.
En dag, så inser du hur många du skadat. Den dagen kommer vara mitt livsbästa dag. För dig kommer den dagen mer eller mindre vara rena helvetet, och tro mig, den dagen du får lida lika mycket som vi andra har gjort under dessa alla år,den dagen ska jag njuta!
Samtidigt som jag nu visar allt mitt hat mot dig så ska du veta en sak, jag saknar dig, men det betyder inte att du behöver komma tillbaka. Du har fått dina chanser, och jag har lärt mig att med dig kommer jag aldrig få mitt liv så som jag vill ha det. Du är en del till varför jag har mina drömmar nu, du är ett exempel på hur jag inte vill att mitt liv ska sluta. Jag väljer hälldre ett lyckligt liv än ett olyckligt liv på pundarbänken.
Du hade oxå det där exemplet, men du lärde dig inget av det.
Jag har dom som får mig att må bra, som faktiskt aldrig sviker mig, som bryr sig mer än allt annat om mig, och det är pappa och Anette.
Tack vare Anette har jag lärt mig massor, hon är en ängel! Hon är otrolig, hon går mig på nerverna ibland, men det slutar endå alltid med att hon har rätt. Hon är otrolig, förstår inte hur hon själv orkar. Hon är som min mamma, den mamman jag aldrig haft. Enormt tacksam över att hon finns, hon är en ängel!
Tack vare pappa så har jag fått ett normalt liv, jag har världens bästa pappa, man kan inte ens beskriva med ord hur bra han är!
Pappa och Anette är guld värda!
Jag hoppas att du en dag tar tag i ditt liv, för oavsett om jag hatar dig eller inte så kommer du aldrig mer bli en del av mitt liv igen.
Men jag ska lyckas och en dag visa dig att man faktiskt kan bli vad man vill, bara man kämpar!
Jag hoppas du läst det här nu Mamma.

Kommentarer
Postat av: Ida

Starkt av dig att kunna säga hur du känner! Det är inte alla som kan! Du är en stark tjej och jag vet och tror att det kommer gå bra för dig, gumman! Du kan bli allt du vill och lite till!!! All lycka och styrka i världen till dig, ge aldrig upp! Massor med kramar till dig Elin!!!

2012-04-27 @ 17:51:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0